Daniel Mrva zo Sportzoo: "Veľký záujem o karty SHL nás prekvapil"

03.04.2021

Spoločnosť Sportzoo, ktorá je od roku 2016 exkluzívny výrobca kartičiek najvyššej slovenskej súťaže, vstúpil v sezóne 2020/2021 na doteraz neprebádanú pôdu. Krátko po piatej sérii extraligových kariet prišla s novinkou - kartičky Slovenskej hokejovej ligy, alebo ak chcete druhej najvyššej súťaže. O novinke z dielne partnera našej košickej burzy sme sa rozprávali so zakladateľom spoločnosti Sportzoo Danielom Mrvom.

V sezóne 2020/2021 vyšla nielen piata edícia kariet najvyššej súťaže, ale premiérovo aj druhá najvyššia súťaž - Slovenská hokejová liga. Prečo?

"S myšlienkou vydať kartičky aj 1. lige sme sa pohrávali už niekoľko rokov. Dlhodobo v nej hrajú kluby s bohatou históriou a chceli sme aj ich fanúšikom priniesť možnosť vyzbierať si hráčov obľúbeného klubu. Teraz nastala zhoda viacerých okolností, ktoré to umožnili zrealizovať. Za všetky spomeniem nadšenie Rasťa Konečného, ktorý ako vedúci súťaže otvoril dvere tomuto projektu."

S akými očakávaniami ste vydali túto edíciu?

"Z obchodného hľadiska sa táto kolekcia nedá porovnať s veľkými kolekciami najvyššej súťaže, prípadne českej futbalovej Fortuna:ligy, ktorú sme nedávno premiérovo vydali. Avšak čo sa týka vynaloženého úsilia a práce, tak je to veľmi podobné. Z pohľadu SZĽH išlo o propagáciu ligy a jej novej identity, pretože kartičky sú na to ideálny nástroj. My sme radi, že sme do svojho portfólia mohli zaradiť aj kartičky SHL a priniesť ich fanúšikom prvoligových klubov."


V akom náklade vyšla séria SHL kariet? "Konkrétne číslo neprezradím, no asi si to každý dokáže vypočítať z plnenia boxov. V tomto prípade je vydavateľom kolekcie SZĽH a nám neprináleží vyjadrovať sa k tejto otázke. V porovnaní s nákladom hobby boxov TEL ide asi o tretinový náklad."

Akú predajnosť očakávate?

"Náklad bol pomerne nízky, no dizajnové aj materiálové prevedenie je na veľmi slušnej úrovni. Nehovoriac o skvelých a zaujímavých menách, ktoré sú zberateľsky atraktívne. Ak k tomu pridáme lákavé plnenie boxu, v ktorom sú garantované až 4 podpísané kartičky, tak sa nebojím o tom, že o niekoľko týždňov, nanajvýš mesiacov, budeme hlásiť vypredané."


Aký bol záujem v prvých hodinách a dňoch po spustení predaja?

"Záujem bol veľký, porovnateľný s prvými hodinami po spustení predaja kolekcií TEL. Môžem povedať, že ma to až prekvapilo, keďže prvé hodiny pribúdali objednávky skutočne rýchlo. Balili sme ich 3 dni a odvážali sme ich na viackrát. To asi hovorí za všetko. Aj na tomto mieste sa chcem poďakovať za veľký záujem o túto edíciu. Posúva nás to vpred a na základe takéhoto dopytu môžeme vydávať ďalšie nové kolekcie. Vážime si to a snažíme sa zlepšovať každou kolekciou."

Boli ceny balíčkov a boxov prispôsobené skutočnosti, že ide o nižšiu súťaž?

"Aj keď ide o nižšiu súťaž, výrobné náklady ostávajú rovnaké ako pri akejkoľvek inej lige. Keby sme chceli silou-mocou prispôsobiť predajnú cenu úrovni súťaže, museli by sme ísť aj s kvalitou kariet nadol a to si nemôžeme dovoliť. Snažíme sa prezentovať kvalitnými produktami, hoci ešte majú svoje muchy, a myslím si, že SHL môže byť na hrdá na túto sériu. Cena balíčku ostala rovnaká ako pri kartičkách TEL. Box SHL obsahuje 18 balíčkov, čo je v súčte nižšia cena než za box TEL, v ktorom je 24 balíčkov. Pritom v boxe SHL je garancia až 4 podpísaných kariet, čo je výrazne viac než v boxe TEL. Myslím si, že pomer ceny ku kvalite je veľmi priaznivý aj pri kolekcii SHL."


Kolekcia SHL sa dostala do predaja až v čase, keď už mali niektoré tímy po sezóne. Nedalo sa s predajom začať skôr? "Nápad zrealizovať výrobu kartičiek SHL ešte v tejto sezóne prišiel v závere kalendárneho roka 2020. Vtedy SHL predstavila novú identitu a spoločné dresy klubov. Tedy sme kontaktovali Rasťa Konečného a od toho momentu sme prakticky nepretržite pracovali na výrobe kolekcie. Tým, že išlo o našu prvú spoluprácu so SZĽH, bolo potrebné dotiahnuť viacero nevyhnutných "papierovačiek," čo natiahlo bežné procesy tvorby kolekcie. Zodpovedne môžem povedať, že v daných okolnostiach sa to nedalo urýchliť. My sa tešíme, že sa to podarilo ešte v tejto sezóne a veríme, že na to budeme môcť nadviazať aj v ďalších."

Aké máte reakcie z klubov?

Všetky kluby pozitívne prijali túto novinku. Takouto formou krásne spropagujú klub aj hráčov, pričom pre väčšinu z nich sú to vôbec prvé oficiálne kartičky. Takmer žiadny klub na tejto úrovni nemal doteraz skúsenosti s kartičkami, takže niektorí pochopili o čo ide až keď sa im dostali do rúk prvé kartičky určené na podpisy hráčov."


Aká bola spolupráca s klubmi?

"V realite, v akej fungujú niektoré prvoligové kluby, to je tak, že často stojí celý manažment na jednom človeku. Vtedy je proces spolupráce náročnejší, ale zvládli sme to. Teraz, keď vidia hotový produkt a záujem fanúšikov či hráčov, bude prípadná ďalšia spolupráca v nasledujúcich ročníkoch jednoduchšia."


Základom kartičiek sú fotky a vidno, že aj tie použité na kartách SHL majú rovnako vysokú kvalitu ako v sériách TEL. Bolo náročné získať ich?

"Fotiť na niektorých prvoligových štadiónoch bola naozaj výzva. Niekde robilo problém nedostatočné osvetlenie, inde blikajúce LED osvetlenie alebo zahmlené plexisklá. Teraz to už máme zmapované a vieme, na čo sa pripraviť. Myslím si, že napokon sa podarilo krásne fotky, ktoré sú pýchou kolekcie."

V lige účinkovala aj slovenská "osemnástka," ale kartičky jej nevyšli. Prečo?

"Vieme, že v tíme SR"18" boli skvelé mená a ak by tiež figurovali v kolekcii, priniesli by jej ďalší rozmer. Chlapci z tohto ročníka majú pred sebou skvelú budúcnosť a toto mohli byť ich prvé kartičky. Ak by to bolo na nás, tak by sme ich tam, samozrejme, zaradili. Žiaľ, išlo o nejaký licenčný problém, pre ktorý nám to SZĽH neumožnil."

autor: hm
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky